14 Januari 2011 | By: cikgu mazni

Kelebihan Emas Berbanding Wang Kertas

Di tengah perang mata wang muncul idea untuk menjadikan emas semula sebagai sandaran mata wang. Di tengah kepanikan dunia atas 'perang mata wang' dan kian rapuhnya sistem riba, perbankan dan wang kertas, Presiden Bank Dunia, Robert Zoellick, akhirnya bicara secara jujur tentang emas. Dia pun bahkan mencadangkan kepada negara-negara G-20 agar kembali menggunakan emas sebagai sandaran nilai-nilai mata wang dunia.


FOTO:
Walaupun kanak-kanak itu membawa wang yang begitu banyak di jalanan tetapi tiada siapa yang ingin merompak...kerana wang kertas tidak laku dan nilainya kecil sahaja

Kelabihan matawang emas dan dinar diakui sejak zaman berzaman.....

1 dinar masa zaman Nabi Muhammad s.a.w boleh membeli seekor kambing. Realiti ini telah menjadi nyata pada masa sekarang kerana 1 dinar sekarang bersamaan dengan RM652.

Walaupun zaman telah berlalu 1400 tahun yang lalu tetapi nilai 1 dinar tetap teguh dan tidak akan susut nilai jika di bandingkan dengan wang kertas yang di simpan 1400 tahun yang lalu....bahkan ianya tidak akan laku jika di gunakan untuk membeli barang pada masa sekarang.
Free Template Blogger collection template Hot Deals BERITA_wongANteng SEO

0 ulasan:

Catat Ulasan